Posted by : Unknown 15 August 2011

 Badrul Baktiar (307x376)
JIKA benar seperti apa yang dilaporkan dalam akhbar Kosmo hari ini mengenai hasrat kelab Liga Perdana Inggeris, Wigan Athletic yang dilaporkan mahu menawarkan ujian percubaan kepada pemain skuad bola sepak kebangsaan, Badrul Bakhtiar, ini adalah satu berita yang amat positif untuk bola sepak negara.

Aksi anak jati Sungai Petani, Kedah itu begitu mengagumkan ketika diberi peluang berdepan kelab Arsenal dan Liverpool, bulan lalu. Tetapi, dia tidak diturunkan pengendali kebangsaan, Datuk K Rajagobal semasa dua pertemuan menentang Singapura menyaksikan Malaysia kecundang 6-4 secara agregat di pusingan kedua.

Pada April 2008, Baddrol pernah dihantar berlatih selama dua minggu bersama Chelsea iaitu dua kali sesi bersama skuad senior, manakala selebihnya bersama skuad simpanan kelab itu. (sumber facebook)
Walaupun Badrol belum menerima surat rasmi daripada kelab terbabit, semua berharap ia akan menjadi kenyataan dan pihak Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) perlu membuat tindakan susulan untuk memastikan hasrat yang dinyatakan dalam laman web itu menjadi kenyataan.

Sudah pasti perkembangan terbaru itu akan meningkatkan lagi semangat anak muda yang baru 23 tahun itu untuk terus beraksi cemerlang terutama ketika bersama skuad Harimau Malaya. 

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Tourist

Followers

Tabung Khairat

.

Shout Here

Rajin Komplen

Powered by Blogger.

- Copyright © 2013 AL - alamS Legacy -Metrominimalist - Designed for alamS Legacy -