Posted by : Unknown 23 August 2013

Assalamualaikum........salam jumaat penghulu segala hari.......

Raya ke 5 tempoh hari sempat jugak singgah ke Tabung Haji Temerloh sebab wife excited sangat nak buka akaun TH untuk baby Inaas Aseefa. Malas nak bawak banyak cash di tangan, so we decide untuk bukak akaun pada hari tu jugak.


Alhamdulillah duit baby dan duit raya yang baby dapat overall RM 1050.00. Sikit-sikit lama2 jadi bukit, so lepas nie setiap yg baby dapat akan terus dimasukkan ke akaun nie. Time buka akaun tu ada promo dapat tabung so takut habis cepat2 buat. Susah nak dapat dah skrg nie.
tabung bangunan TH
Bukan senang untuk mula simpan, so dari kecil kalau kita biasakan simpan duit anak2, Insyaallah dah besar nanti senang skit, boleh gunakan simpanan dia utk kegunaan belajar, so boleh elakkan pinjam ah long PTPTN. Tapi sebagai side backup kena bukak juga akaun SSPN kan.

Alhamdulillah si kakak, Imani Tihany simpanan selama 3 tahun dan melebihi 12K. Ayah nyer pun tak sebanyak tu, memang my wife nie sangat menitik beratkan bab2 saving nie. Jangan malas untuk saving walaupun 10 ringgit sebulan, tolak terus dari gaji je, 10 tahun nanti cer check ada berapa. 

Simpanlah untuk masa depan anak2 dan hari tua anda, dan banyakkan untuk bersedekah. Insyaallah diberikan kekayaan di dunia dan akhirat. Amin

Wassaalam.

{ 4 comments... read them below or Comment }

  1. Replies
    1. belum boleh lg.....daftar haji kena ada 1500 rasanya

      Delete
  2. mula mula sikit lama mesti bertambah kan.
    banyak member banyak juga menerima :)

    ReplyDelete
  3. wah bagus2... ayah pun sama, lahir 2 bulan terus buka akaun kongsi untuk setiap anak. sekang ni duit dah beranak pinak

    Terbaru Di Blog : Hanya Di Malaysia Versi Instagram Episode 7

    ReplyDelete

Tourist

Followers

Tabung Khairat

.

Shout Here

Rajin Komplen

Powered by Blogger.

- Copyright © 2013 AL - alamS Legacy -Metrominimalist - Designed for alamS Legacy -