Posted by : Unknown 11 November 2013

No 8 - Kacang palsu



Lepak lepak sambil makan kacang ... oh nikmatnya ..
Tetapi jika anda membeli kacang walnut dari gerai di Zhengzhou, China. Berhati-hatilah anda mungkin menguyah kacang batu. Ini terjadi kerana terdapat kemungkinan konspirasi antara penjual dan ahli doktor gigi di Zhengzhou. Isi kacang akan di ganti dengan segumpal simen dan kacang kemudiannya telah di gam balik. Malah pengeluar produk ini membalut setiap gumpalan simen dengan kertas supaya kacang tidak berbunyi apabila diperiksa pembeli teliti.

No 7 -- Daging babi?



Pengeluar makanan palsu China telah medapat cari menggantikan daging oink-oink.
Caranya dengan menggantikan daging babi dengan bahan kimia.

No 6 - Pau cardboard



Oleh kerana daging babi agak mahal, pemilik restorant di Beijing telah mencipta pau daging babi palsu. Cardboard direndam bersama caustic soda dan lemak babi untuk menghasilkan isi bagi pau babi. Babi dan cardbord berpisah tiada gitu.

No 5 - Beras

Singapore telah mengeluarkan laporan bahawa di Taiyuan China, syarikat berastelah menghasilkan produk klon beras dari kentang dan plastik. Beras kelihatan normal sebelum dimasak tetapi bertukar menjadi keras dan anjal setelah ditanak. Mengikut kenyatan persatuan restoran cina "makan tiga mangkuk nasi klon seperti memakan satu plastic bag".

No 4 - Susu Formula berbahaya

Skor bayi bagi zat makanan yang dibangunkan dengan formula palsu terdedah dengan "Penyakit Kepala Besar" akibat daripada makanan dengan formula palsu yang hanya mengandungi sedikit nutrien.

No 3 - Garam



Ape beza garam palsu dan original. Semuanya sama kecuali yang palsu lagi murah. Garam palsu di buat dari non-iodized industrial salt, dan tidak sesuai dimakan oleh manusia.

No 2 - Mee



Isi kandungan mee palsu di china mengandungi dakwat printer, kentang dan lilin.

No 1 - Telur palsu



Telur palsu di China di hasilkan dengan menggunakan produk kimia. Walaupun proses menghasilkan telur palsu ini amat rumit, namun penggeluar masih mampu memperoleh keuntungan dari penjualan telur palsu tersebut.

Sumber info Unhappy Meals
diolah oleh cari.com.my

{ 4 comments... read them below or Comment }

  1. Assalammualaikum...alamslegacy,

    adoi.... macam2 diaorang nie kan...

    mselim3

    pls: asli terbaik daripada ciplak... belilah original.

    ReplyDelete
  2. nak duit punya, pasal tipu sana tipu sini. Jgn sampai barang2 ni masuk negara kita dah la.

    ReplyDelete

Tourist

Followers

Tabung Khairat

.

Shout Here

Rajin Komplen

Powered by Blogger.

- Copyright © 2013 AL - alamS Legacy -Metrominimalist - Designed for alamS Legacy -