Posted by : Unknown 16 December 2013


Subhanallah, bumi mesir dan negara timur tengah yang lain telah dilanda salji yang agak dasyat pada kali ini. Mesir kali terakhir menerima salji adalah pada 112 tahun dahulu. Pastinya agak janggal melihat binaan agung piramid di Mesir dilitupi salji keseluruhanya. Maha Suci Allah.

Mungkin juga salah satu petanda dunia akhir zaman berdasarkan hadis -
Dan telah menceritakan kepada kami Qutaibah bin Sa'id telah menceritakan kepada kami Ya'qub bin Abdurrahman Al Qari dari Suhail dari bapanya dari Abu Hurairah bahawa Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: 

"Tidak akan terjadi hari kiamat, sebelum harta kekayaan telah tertumpuk dan melimpah ruah, hingga seorang laki-laki pergi ke mana-mana sambil membawa harta zakatnya, tetapi dia tidak mendapatkan seorang pun yang bersedia menerima zakatnya itu. Dan sehingga tanah Arab menjadi subur Makmur kembali dengan padang-padang rumput dan sungai-sungai." (HR Muslim 1681)
 
Apabila salji sudah turun dan cahaya matahari menghangatkan udara maka ais akan cari dan aliran air akan berlaku dan terjadinya sungai dan sungai itu dalah salah satu tanda kiamat. Setelah terjadi sungai-sungat tanah akan menjadi suber dan mula ditumbuhi tanaman. 
 
Antara sebahagian dari kiamat :
• Ayat Al quran akan hilang
• Kaabah akan menjadi timbunan tanah
• Sangka kala akan ditiup 2kali
• Nabi Muhammad S.A.W telah bersabda : " barang siapa yang mengingatkan ini kepada orang lain , akan ku buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak"
 
Renung-renungkan dan selamat berfikir. Wallahualam

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Tourist

Followers

Tabung Khairat

.

Shout Here

Rajin Komplen

Powered by Blogger.

- Copyright © 2013 AL - alamS Legacy -Metrominimalist - Designed for alamS Legacy -