Posted by : Unknown 30 December 2013

Assalamualaikum.....
Siapa Felixia Yeap, kenapa dia tiba2 famous dan menjadi trending di alam maya. Dia yang dulu gambarnya yang seksi pernah terpampang di Majalah Playboy telah menjadi perbualan panas diseluruh malaysia apabila Felixia Yeap muncul dengan gambarnya yang memakai hijab.

Felixia Yeap ni adalah seorang warganegara Malaysia,berbangsa Cina,dia adalah seorang Model Profesional. yang gambar seksi beliau pernah menghiasi beberapa majalah.popular termasuk Majalah Playboy antarabangsa

Apa yang kita lihat sekarang Felixia Yeap sudah berhijab, itu yang membuatkan nama Felixia Yeap agak trending sekarang. Dengar katanya dia suka tengok orang berhijab, dan sekarang dia dalam proses untuk menutup aurat.

Kehadiran Felixia Yeap dengan pakaian berhijab ini adalah satu perubahan yang besar, dan mungkin akan memberi impak terhadap para artis melayu kita yang namanya Islam tapi pakaian tidak melambangkan status tersebut.

Adakah Felixia Yeap Masuk sudah memeluk agama islam? namun tiada siapa yang tahu,kalau korang follow Facebook Felixia Yeap memang korang dapat lihat dengan lebih jelas yang Felixia Yeap dalam proses ke arah itu.
Ramai jugak antara orang melayu kita yang rasa diri lebih hebat dan alim dalam bidang agama yang kecam Felixia Yeap ni,mana tidaknya dulu Felixia Yeap seorang model seksi, seluruh dunia tahu bentuk badan Felixia Yeap, kalau korang lihat banyak gambar-gambar seksi Felixia Yeap di Facebook yang  masih belum dipadam.
Bagi aku Felixia Yeap seorang yang jujur serta suka berterus terang, beliau tanpa segan silu mengaku pernah menjadi model seksi, dia kata kalau dia sorok gambar seksi sekarang, mungkin suatu hari nanti akan ada orang pertikai jugak, mesti akan ada orang upload juga bila dia dah popular.

Ini kata-kata Felixia Yeap di laman blog miliknya 

Kalau Felixia, seorang model yang pernah masuk majalah Playboy boleh ikhlas nak tutup aurat, kenapa yang suka mengutuk tu tak boleh sedar diri sikit, learn to bertaubat sikit?"
Aku agak kagum dengan Felixia Yeap sebab dia telah menunjukkan minat yang sangat mendalam ke arah Islam dan dia cuba untuk menjadi insan lebih baik dari sebelum nie. Bukan senang nak berubah, perlukan masa, pengorbanan dan niat yang ikhlas. Insya Allah hidayah Allah akan datang kepada nya suatu hari nanti.

Kalau nak kenal lebih lagi Felixia Yeap nie korang boleh singgah ke blog dan facebook disini

{ 2 comments... read them below or Comment }

  1. Saya pun ada tulis kisah budak felixia nie... menarik..

    ReplyDelete
  2. felixia ni dia segak! sangatlah segak. suka dengan cara dia, berterus terang.. tak salah kalau dia nak memeluk islam, salah jika yang sudah islam tapi perangai tak macam dengan islam. hehehe

    ReplyDelete

Tourist

Followers

Tabung Khairat

.

Shout Here

Rajin Komplen

Powered by Blogger.

- Copyright © 2013 AL - alamS Legacy -Metrominimalist - Designed for alamS Legacy -