Posted by : Salam Yahya 11 February 2014

Antara hukuman atau denda yang dilarang seperti :-

1.  berdiri lama tengah panas (kalau sekejap boleh kot)
2.  lari keliling padang (padang futsal termasuk tak)
3.  berdiri atas kerusi/meja (memang feberet denda kalau tak siap kerja sekolah, kadang2 sampai sekelas kena berdiri)
4.  Cubit - takkan cubit sikit pun tak boleh kot, okey la dari kena lempang
5.  Ketuk ketampi - hukuman popular dari dulu sampai la nie, tu pun tak boleh jugak

Setakat hukuman ringan macam berdiri atas kerusi dan ketuk ketampi tu tak perlulah dilarang dan tak menjejaskan pelajar pun. Tujuan guru tu nak mendidik murid menjadi manusia bukan menyeksa. Kementerian terlalu berlembut dan manjakan pelajar sekolah nie, so tak hairan lah kalau lepas nie murid pulak belasah guru.


ps - Teringat zaman sekolah rendah dulu tengok kawan kena baling duster pastu kena makan kapur, sebab tido dalam kelas.

{ 3 comments... read them below or Comment }

  1. zaman dulu kala steady je walaupun banyak kali kena ketuk ketampi.

    ReplyDelete
  2. hukuman sebenarnya untuk mendidik
    kalau buat salah, guru senyum jer pas ni.. hehehe
    kalau semua murid bagus xpa lah juga :)

    ReplyDelete

Tourist

Google+ Followers

Followers

Tabung Khairat

.

Shout Here

Rajin Komplen

Powered by Blogger.

- Copyright © 2013 AL - alamS Legacy -Metrominimalist - Designed for alamS Legacy -